Scheiding

"Ik was zo blij toen ze weer gedag zeiden tegen elkaar"

Scheiding

Na een scheiding is het soms moeilijk om als ouders te blijven samenwerken. Als je zo goed kon communiceren, was je mogelijk nog steeds gelukkig met de ander. Er moet nog steeds heel veel samen na de scheiding, zeker als je kinderen hebt. Kinderen willen dat alles hetzelfde blijft of zelfs weer goed komt en willen beide ouders.  Om de ander te blijven zien als ‘de andere ouder’ en niet alleen als ‘de ex’. Scheiden is rouwen in het kwadraat, je verliest je gezin en de gedachte dat het zo zou blijven. De SCHIP methode wordt steeds vaker gezien als een goed helpend middel om er samen uit te komen.

SCHIP is het acroniem voor: Samenkomen, Conflict- en Verliesverheldering, Helpend horen, Integratie en Partners in ouderschap.

SCHIP

De SCHIP-aanpak is een post-relationeel rouwtraject dat de ex-partners samen doorlopen, waarin aandacht is voor datgene dat de ex-partners hebben verloren, elkaars kwetsuren en het geschonden vertrouwen met als uiteindelijk doel de ex-partners opnieuw met elkaar te verbinden als ‘partners in ouderschap’. Ook bij de SCHIP methode kan het helpen om de posities duidelijk te maken met het gezin op tafel in een tafelopstelling.

Omdat ik geloof in de SCHIP aanpak ben ik als behandelaar met licentie terug te vinden op hun website (zoek op Amersfoort), klik hier

KONFIA

In de zomer van 2019 begon mijn samenwerking met Michanou Selberie van Konfia.nl toen we samen een methode bedachten om met complexe scheidingen te werken.

We bieden in de LosVastmodule een pakket aan waarbij we op maat, afgestemd op wat nodig is, kunnen aansluiten. Hierbij integreren we onze jarenlange ervaring in de jeugdzorg en onze kennis samen met de theorie van nu, tot een totaalaanbod.

Zelf vermijd ik de term ‘vechtscheiding’, als professional wil ik naast ouders staan en heb ik de overtuiging dat het complex is maar geen gevecht, er zijn immers geen winnaars als we ons doel bereikt hebben. Daarom spreek ik over complexe scheidingen.

Client Logo

“Dank je wel voor dit eerste gesprek. Ik ben heel erg blij met jouw input. Je legt de vinger direct op de zere plak, laat het er zijn en geeft aan beiden kanten de beperking aan zonder daar over te oordelen.”

Anoniem
Client Logo

“Wat was het enorm pittig vandaag. Ik wil je ervoor bedanken. Ik waardeer enorm wat je voor ons doet. Dan reflecteer ik nu weer even verder…”

Anoniem